OTCF, właściciel m.in. marek 4F oraz Outhorn, podjął decyzję o przystąpieniu do Polskiego Paktu Plastikowego z dniem 7 grudnia br. Przystąpienie od Paktu to potwierdzenie realizacji strategii ograniczenia plastiku, która dotyczy przede wszystkim rozwiązań związanych z dystrybucją odzieży – opakowań używanych w sklepach oraz e-commerce, a także tzw. polibagów, w których produkty docierają do sklepów z fabryk.
Polski Pakt Plastikowy to inicjatywa, dzięki której toczy się dyskusja wokół jakości tworzyw sztucznych, nasycenia nimi rynku i możliwości ich odpowiedzialnego wykorzystania. Nawet jeśli nie da się całkowicie wykluczyć plastiku z naszej codzienności, można ograniczać jego użycie i wykorzystywać go świadomie. Cele określone przez Pakt są spójne z celami, które przyświecały OTCF od dawna. Kluczowym elementem naszej strategii środowiskowej na przyszły rok będzie właśnie ograniczanie plastiku w naszych opakowaniach
mówi Przemysław Feliga, ESG Project Manager OTCF.
Obszary działania Polskiego Paktu Plastikowego
- identyfikację i eliminację nadmiernych i problematycznych opakowań poprzez odpowiednie przeprojektowanie ich i wprowadzenie alternatywnych modeli dostawy;
- dążenie do zmniejszenia o 30 proc. użycia pierwotnych tworzyw sztucznych w opakowaniach wprowadzanych na rynek;
- zwiększenie udziału surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych do poziomu 25 proc.;
- efektywne wspieranie systemu zbiórki i recyklingu opakowań, aby osiągnąć na polskim rynku poziom recyklingu w wysokości co najmniej 55 proc.;
- zwiększenie jakości i efektywności edukacji konsumenckiej w zakresie segregacji, recyklingu, ponownego wykorzystania i ograniczania zużycia opakowań.
Cele OTCF
Dołączamy do innych firm pragnących korzystać z plastiku w sposób świadomy i ograniczać jego zużycie. Współpraca w ramach Paktu pozwoli nam dzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem z innymi graczami rynku odzieżowego, a także czerpać z ich know-how. Razem możemy wypracować rozwiązania, które pozwolą nam zamknąć obieg plastiku w całej branży i sprawić, że opakowania z tworzyw sztucznych, o ile w ogóle wykorzystywane, będą nadawały się w 100 proc. do recyklingu
dodaje Feliga.