4F Change to nazwa programu realizowanego przez 4F, w ramach którego powstały strefy Wear Fair z używanymi ubraniami w wybranych sklepach marki. To także temat konferencji prasowej i debaty eksperckiej, które odbyły 19 stycznia, w sklepie 4F w warszawskim CH Arkadia. Wair Fair to część zakrojonego na szeroką skalę proekologicznego projektu 4F Change, u którego podstaw leży cyrkularny obieg odzieży. Ambasadorkami Wear Fair są Anna Lewandowska i Adrianna Sułek.


Przyszedł taki czas na całym świecie, gdy wszyscy wiedzą, że mamy ograniczone zasoby. [...] Nawet zasoby w Polsce mamy bardzo ograniczone. Stąd potrzeba takiego działania na rynku, czyli w dużym skrócie, dawania ubraniom drugiego życia
powiedziała Anna Pięta.
Anna Lewandowska zwróciła uwagę na to, że filozofia kaizen zakładająca małe, ale konsekwentne kroki w określonym kierunku, jest metodą prowadzącą do wielkich zmian. Zauważyła także, że wszelkie zmiany powinniśmy zacząć od siebie.

Jeśli chodzi o sport, to na treningu sprawdza się zasada: małymi krokami do mistrzostwa. Oczywiście swojego mistrzostwa, które sobie sami wyznaczamy. Tutaj, w projekcie 4F Change, tym mistrzostwem będzie dla nas wszystkich dbanie o planetę. Przede wszystkim zaczynając od siebie, bo to jest najważniejsze
powiedziała.
Od dłuższego czasu uczę się minimalizmu, a to wcale niełatwe, bo konsumpcjonizm od lat jest dla nas codziennością, czymś co uważamy za normalne. A przecież wystarczy chociażby zrobić sobie porządek w szafie i zostawić tylko te rzeczy, które naprawdę nosimy, które są nam potrzebne. Takie działanie od razu da nam poczucie większego spokoju i pokoju w sercu, uporządkowanego życia. Bo duża liczba nieużywanych rzeczy po prostu przytłacza. Tego typu drobne zmiany mają też drugie dno: nie chodzi w nich wyłącznie o dbanie o planetę, ale też o dbanie o siebie. Wdrażanie ich sprawia, że można być szczęśliwszym, bardziej spełnionym.
mówiła.
Bardzo mocno wspieram tę inicjatywę i jestem niesamowicie dumna, że mogę być ambasadorką tak odpowiedzialnej firmy jaką jest 4F – podkreśliła. – Kwestia oddawania ubrań, dawania im drugiego życia, to bardzo wartościowa akcja. Tego typu gesty to są właśnie takie małe kroki, które mogą prowadzić do wielkich zmian.

Jako marka sportowa chcemy grać fair nie tylko na boisku, ale też dla środowiska. Chcemy brać odpowiedzialność za nasze działania. Chcemy wziąć odpowiedzialność za naszą część planety. Sprzątamy nie tylko po sobie, ale po całej branży odzieżowej.
mówił Przemysław Feliga, prezentując założenia projektu Change.
Na zawodach wymagam od siebie, żeby wygrywać i przegrywać uczciwie, a ja wobec planety uczciwa nie byłam. Zrozumiałam, że muszę zacząć dawać przykład.
mówiła.

My, jako konsumenci robimy odwrót i nagle chcemy być idealni
zauważyła Marta Karwacka.
To wystarczy!
podkreśliła Zosia Zochniak.
Każde działanie zaczyna się od zmiany myślenia
podkreślił już na wstępie Przemysław Feliga.
Naszą rolą jest zachęcać do sięgania po drugi obieg
powiedziała Zosia Zochniak.
Mały krok powielony przez setki osób będzie zmianą. Każdy może być changemakerem
powiedział Przemysław Feliga.